C.S. Lewis Csűrcsavar levelei c. könyve alapján
Az ördöggel kapcsolatban kétféle tévedésbe eshetünk: az egyik, ha nem hiszünk létezésében; a másik, ha túl sok érdeklődést tanúsítunk iránta – magyarázza könyvében C. S. Lewis. A történet szerint Csűrcsavar, egy ördögfióka, unokaöccsét, egy „újonc kísértőt” oktatja arra, hogyan kell bűnre csábítani emberét. Ezzel a kifordított, csűrcsavart narratívával mutatja be a könyv, hogy az ördög milyen módszerekkel akar távol tartani minket Istentől, sajnos sokszor nagyon sikeresen. Íme, erre tanítja Csűrcsavar fiatal ördög unokaöccsét:
- Az még nem baj, ha embered hisz Istenben addig, ameddig a hite elméleti marad. Érd el, hogy nyitott legyen minden új nézetre, és azokat egymással egyenértékűnek tartsa!
- Ha embered templomba megy, irányítsd a figyelmét a körülötte ülő szomszédjaira, akiket korábban legszívesebben elkerült. Ültesd el a fejében, hogy azok valamennyien képmutatók és ő itt az egyetlen hiteles keresztény.
- Győzd meg arról, hogy a mának éljen! Amint felötlik benne valamilyen gondolat, ami Istenhez vihetné közelebb, légy résen, és gyorsan juttasd eszébe, hogy itt az ideje ebédelni, és hogy jobb is lesz egy ilyen fontos kérdésen frissen, tele hassal gondolkodni.
- Sajnos elkerülhetetlen, hogy emberedben legyen némi jóindulat. Irányítsd ezt a jóindulatot és szeretetet tőle távoli emberekre és embercsoportokra, akikkel még soha nem találkozott! A benne lévő haragot és türelmetlenséget pedig irányítsd közvetlen környezetére.
- A testi örömöket, mint amit a szexualitás vagy olykor az alkohol okoz, a Teremtő találta ki és nem mi. Ezért mi csak annyit tehetünk, hogy az Isten alkotta örömöket általa tiltott időpontban, módon vagy mértékben kínáljuk fel az embereknek. Ott gerjeszd fel rájuk a vágyat, ahol a legtávolabb esik a természetestől és az egészségestől, és ahol a legkevesebb örömet okozzák!
- Mint minden ifjú kísértő, te is valamilyen látványos, nagy gonoszságról szeretnél beszámolni. De igazából csak az számít, mennyire sikerül őt távol tartanod Istentől. Ehhez a kismértékű bűnök is megfelelnek. A lassú úton lehet a legbiztosabban a pokolba jutni.
- Ha csökkent emberednek kezdeti lelkesedése a hite iránt – márpedig ez meg fog történni – hitesd el vele, hogy ez így van rendjén, és hogy közvetlenül megtérése után valójában kicsit túlzásba is vitte a kereszténykedést.
- Ha embered nem hívő társaságba keveredik, érd el, hogy ne tartsa fontosnak nyilvánvalóvá tenni kereszténységét, hiszen az „szenteskedés” lenne.
- Ha már a templomba járásból nem lehet kigyógyítani emberedet, akkor a legjobb, ha végigjárja a környék valamennyi gyülekezetét, keresve, melyik „felel meg” neki a leginkább, míg aztán valóságos ínyenccé, az egyházi ügyek szakértőjévé nem válik.
- Mindegy, hogy álszerénységet vagy önteltséget csepegtetsz emberedbe, a lényeg, hogy nagyon el legyen foglalva saját teljesítményeivel. A Teremtő ugyanis azt akarja elérni, hogy az emberfajzat ugyanannyira tudjon örülni az általa épített katedrálisnak, mintha azt felebarátja építette volna. De ne aggódj, az ember ritkán tanulja meg úgy szeretni felebarátait, mint saját magát.
Molnár-Kovács Dorka
Második rész:
27 hozzászólás
Tetszik az összefoglalásod. (Bár hadd tegyem hozzá, hogy leginkább a 6. pontban, azt, hogy az alkohol pusztító hatását a Teremtő alkotta volna (=Isten alkotta öröm???), vitatnám. Vajon volt az Édenben és lesz a mennyben alkoholizálás?)
Hát igen, az engem is meglepne, ha lenne a mennyben alkoholizálás, bár még nem voltam ott. Abban viszont egyetértettem C. S. Lewisszal, hogy a legnagyobb gond az alkohollal is a mértéktelen fogyasztás. Azt nem hiszem, hogy Istennek ellenére van egy pohár bor elfogyasztása – már csak az utolsó vacsorára gondolva sem.
De azért értem a kommentedet és nem is szeretnék vitatkozni veled.
Jézus az utolsó vacsorán nem bort ivott, és soha nem ivott bort. Mustot ivott, a Biblia eredeti fordítása szerint. El sem képzelhető Jézusról, hogy akár egy csepp alkoholt igyon, hisz menteni jött, és a Biblia maga mondja: Józanok legyetek, mert a ti ellenségetek az ördög, mint oroszlán keresi, hogy kit nyeljen el. Jézus ebben is példát mutatott. A must, a szőlőlé nagyon egészséges.
Köszi a hozzászólást, Kereshetem50. Valóban, érdemes visszamenni az eredeti szavakhoz, továbbá a Biblia teljes képéből kiindulni, és akkor kiderül, hogy erjedetlen vagy erjedt az a bizonyos ital, ami a magyar fordításba „bor”-ként került.
omg, ez már egy kicsit fáj – honnan is tudnánk biztosan, hogy mit ivott Jézus?! nem vagyok borász, de a must állapota nem sokáig tartható a szőlőlének…
Abban biztos vagyok, hogy a bor egészségesebb mint a víz :-), még Jézus is átváltoztatta. 🙂
És igen, józan kell lenni, azaz ne higgyetek el minden hülyeséget
Azért a mértékletes borfogyasztást ne keverjük össze az iszákossággal…
És jusson eszetekbe a kánai menyegző története.
És igen valószínű, hogy Jézus ivott bort: az ókorban borral kevert vizet fogyasztottak, mivel a víz gyakran szennyezett volt és a bor, alkoholtartalmából kifolyólag (nesze neked must-elmélet) biztonságosan ihatóvá tette. De ne gondoljunk itt folytonos ivászatra, 2/3 vízhez kevertek 1/3 bort.
Aki annyira okosnak tartja magát bor témában, vagy csak valóban szeretne elmélyedni benne, művelődés céljából illetve alázatból ajánlom az alábbi oldalt, illetve könyveket,:
http://igemorzsa.hu/e-konyvek/bor-bibliaban/11-tema.html
http://bikkiado.hu/termek/a-bor-a-bibliaban
https://www.antikvarium.hu/konyv/harsanyi-sandor-legyetek-jozanok-a-bor-szo-a-bibliaban-533408
(A 2000 évvel ezelőtti szőlő és a mai különbségéről nem is beszéltünk.)
A 9-10 pont az tetszik.
Ha az első pontban nem tekinted a többi vallást, és nézetet egyenértékűnek, akkor Te sem várhatod majd el, hogy a többi embertársad is legalább egyenértékűnek gondolja a tiedet.
Ha a többi ember gondolkodását megkérdőjelezed, és reflexből elutasítod, akkor ők is meg fogják kérdőjelezni a tiedet, és reflexből elutasítanak.
Te sem tudhatod, hogy Neked van igazad, hiszen Te sem bizonyítottál még semmit. ( a halálból senki nem tért vissza)
(Ui: És most ne hozzad Jézust ellenpéldaként, mert akkor lehet hozni a többi vallásból is ilyeneket)
Példa: ha a keresztény szót helyettesíted az iszlám szóval, akkor is érvényes marad a legtöbb mondat.
Köszönjük mindenkinek az építő jellegű, tanulságos hozzászólásokat!
szánalmas, hogy mennyire meg akarjuk hamisítani az írást ha nem felel meg vallásos meggyőződésünknek. a cukor erjedése természetes folyamat és igenis Istentől van. régen sok keresztyén a nemiséget is ördöginek tartotta és a bűn következményének. pl. az 5Mózes 14:26-ot nehéz féremagyarázni mert a bor mellett ott a vidámító ital kifejezés is. a must tartósítása tehnikailag nem is olyan könnyű és mindenki tudta és tudja a különbséget. nem a bor mellett kardoskodok de nem jó az ígén erőszakot tenni. a kánai mennyegző esete is csak a gyenge eszűeknek meg az álszenteknek nem világos. remélem nem sértődtök meg. járjatok békével!
A természetes folyamat Istentől van (más kérdés, hogy mennyire volt eredetileg ilyen, de ettől most eltekinthetünk), azonban az, hogy az alkoholt örömforrásként használjuk, már kétlem, hogy isteni lenne. Csak ennyit tud adni az Isten (szeretete), ilyen veszélyes és pusztító lehetőséget a boldogsághoz? („boldogsághoz”)
Az, hogy a musttal foglalkozni kell, frissen jó, illetve tartósítása komoly ráfordítást igényel, éppen az értékét mutatja.
Fentebb ajánlottam 3 forrást, aki bővebb infókra kíváncsi a témában.
A kánai mennyegzőnél az eredeti, azaz görög szövegben oinos szó van, ami egyértelműen bort jelent. Legelőször ez a szó a Bibliában Nóénál jelenik meg, amikor bort készít és be is rúgott tőle, tehát volt alkohol tartalma. Zárójelben hozzáteszem, megnézném a násznép arcát, ha a buli közepén oda vittek volna nekik több, mint 100 liter mustot 😀
Igazából a cikk egyáltalán nem erről szól, és nem is nagyon akartam hozzászólni, csak fájt, hogy ezen rágódunk, mikor nem is ez a lényeg. Illetve olyat állítani is vakmerőség, hogy Jézus soha nem ízlelhetett bort, mert akkor olyan etikai elvárásokat támaszthatunk magunkkal szemben is, hogy mi sem ihatunk soha egy kortyot sem, ami nem Biblikus tanítás 🙂
Egyébként ügyes írás! Jó volt olvasni….
Kovács Ákosnak: a keresztyén hit alapja, h Jézus visszajött a halálból. Ha ezt megkérdőjelezem, nem fogadom el tényként, nem HISZEM és VALLOM, akkor szerény véleményem szerint nem igazán van miről beszélni „keresztyén hit” címszó alatt. Nem arról van szó, h szemellenzőt felvéve menetelünk egyenesen előre, és közben eltaposunk, de legalábbis figyelmen kívül hagyunk bárkit, aki másként gondolkodik. De ha nem hiszem, h Jézus legyőzte a halált, és ezt az egész keresztrefeszítősszenvedősdit miattam, értem, HELYETTEM vállalta, h én örökké éljek boldogan, akkor mi hasznom van bármiféle hitből??? Csak logikusan, összevetve, elfogadva, kutatva, figyelemmel tartva más vallásokat kérdezem 🙂
Ákos, tudnál hozni a többi vallásból ilyeneket, ahol a halálból visszatértek (zsengeként a feltámadásra)?
Tóni (és Frantyisek7), kérlek, olvasd el az általam már hivatkozott helyen (http://igemorzsa.hu/e-konyvek/bor-bibliaban/11-tema.html) az alábbi részt:
Szóról szóra adtam ezt a sokszor félremagyarázott, nem egyszer még a hittudósok által is sajnálatosan félreértett szentírati helyet, mert fel kívánom hívni erre e könyv olvasóinak és minden gondolkodó ker. egyénnek a figyelmét.
Miről van itt szó? Arról, hogy Jézus egy lakodalmi vendégségben, melyre tanítványaival együtt hivatalos volt, a vendégsereg élvezetére mintegy 600 liter bort állított volna elő tiszta vízből. Hagyjuk figyelmen kívül magát a csodát, mint ilyet és vizsgáljuk meg a kérdés érdemi oldalát az ital anyagát illetőleg.
Mindenekelőtt kijelentjük, hogy lakodalmaknál a zsidók sohasem használtak, és ma sem használnak szesztartalmú bort. A zsidók a házasságot szent szövetségnek, isteni intézménynek tartják, és ezen vallási cselekmény végzésénél is szigorúan 191. oldal alkalmazkodnak a III. Móz. 10,8-10-ben megadott isteni parancshoz, mely szent alkalmaknál, hálaadó és más ünnepélyeknél, lakomáknál stb. a bor és részegítő ital használatát a legszigorubban megtiltotta. Maguk a zsidók egyébként nem igen kultiválták a részegítő italok előállítását. A rómaiak, kiknek uralma alatt voltak a zsidók a jézusi időben, itták ugyan orgiáiknál a szeszes italt, de családi körükben, vagy lakodalmi ünnepélyek alkalmával ők sem használták. Jézus nem jött, hogy a törvényt eltörölje, Ő mint “igaz Izraelita” és mint Istennek Szentje is, megtartani jött azt, a mi a rörvényben megírattatott. Már pedig a törveny tíltja a szeszes ital használatát szent cselekménnyel kapcsolatban.
Keresztyén érzésünk fellázad az ellen a feltevés ellen, hogy Jézus egy lakománál, melyet, az Ő megjelenésével Ő megszentelt, – közreműködött volna abban, hogy ott a vendégsereg lerészegedhessen. Egyetlen okos és nemesen gondolkodó ember se tenne olyat, hogy 600 liter bort szolgáltasson egy olyan lakomához, amely szeszes ital nélkül tisztességes és szép lakoma, szeszes itallal pedig dorbézolás alacsony színvonalára sülyesztetik le. De ha bárki tenne is ilyet, Jézus nem tett semmi esetre sem. Ő a könyörülő Főpap, ki a mi lelkünket megtisztítani és megmenteni jött alá a földre, nem fog az Ő embertestvéreinek mérget adni, hogy azzal a lelkeket meggyílkolja. Ki hiszi el, hogy Jézus annyira következetlen lehetne önmagához, annyira engedetlen az Örökkévaló Szent Isten parancsához, hogy amikor Isten a próféták által szigorúan hírdetteti, miszerint: Jaj a bornál mulatóknak, és hogy a bor őrültté, fajtalanná, csufolóvá és háborgóvá teszi az embert, és hogy végül mint a kígyó megmar: – ki hiszi el, mondom, hogy mindezzel szemben Jézus egyszerre csak 600 liter alkoholos tartalmú bort adjon az Ő leendő hívei asztalára? Jézus csakis egészséges és tiszta bort adhatott e családi ünnepség alkalmával azoknak, kik előtt Istenfiúságának ezen első csudáját mutatta be. Olyan bort, a melyet az összes jelenvoltak jó bornak minősíthettek. Az nem marta meg, mint a kígyó a vendégeket. Nem mérgezte meg a testet és lelket. Attól a bortól senki nem lett beteg, sem útálatos. Az a bor, mit Jézus a kánai mennyegzőn előállított, ízletes, tápláló, ártalmatlan bor volt, mert Jézus isteni jellemével részegítő bor előállításának gondolata össze nem férhet. Ő a hol megjelent, mindenütt áldást vitt magával. Ő jelenlétével megszentelte, megnemesítette az örömet és bánatot.
Ha még csak azt sem tudjuk összeegyeztetni Jézus kristálytiszta és szent életfolytatásával, hogy Ő letelepedhessen olyan társaságba, hol az emberek mértékletlenségbe és dorbézolásba vannak elsűlyedve, hogyan feltételezhetnők róla azt, hogy Ő maga adjon alkalmat az embereknek arra, hogy ezek romlásba döntsék testüket, lelküket? Micsoda vallásalapító, vagy erkölcstanító volna az, ki ilyet tenne? Hiszen ha ez igaz lenne, akkor Mohamed, meg Confucius és a többi pogány vallás alapítók magasztosabb tanítást és példát adtak volna követőik elé, mint Jézus, mivel ők megtiltották híveiknek a szeszes ital használatát? Az igazság az, hogy a Jézus vallása tisztább és szentebb életfolytatást kíván meg, mint bármely más vallás ezen a világon. Már pedig ha valaki a mértékletlenségnek és dorbézolásnak adja által magát, az az ember nem vallhatja magát jó lelki-ismerettel az Úr Jézus Krisztus igaz követőjének.
Kocsis Julikának:
Rendben van, nincs is ezzel baj.
Épp ez az, ha kiveszem az egész alapját, miszerint a Biblia szent és sérthetetlen és csak egyszerű emberek írták, akkor amire folyton hivatkoztok, értelmét veszti. Akkor ugyanolyan mese mint a többi.
Nem véletlen voltak azok a zsinatok, amikor eldöntötték, hogy melyik tekercs lehet benne, és melyik nem. Melyiket lehet még elfogadni, melyiket nem, nehogy még később belekössenek a sok misztikus dologba.
Egyébként meg mindenki azt hiszi, amire nevelték, illetve ahol szocializálódik. Valahogy nem látom azt, hogy Indiában vagy Kínában a keresztény vallás lenne elterjedve. Kár hogy ott nem égettünk el mindenkit aki kicsit másképp gondolkozik, akkor biztos menőbb lenne a kereszténység ott 😀
Gősi Csabának:
Nem tudok példát hozni, a többi vallást nem ismerem. Vagy talán ez:
http://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija
Ha veszed a fáradtságot, és elolvasod, akármennyire is küzd az elméd ellene 😀 Legalább picit utánajársz 🙂
De tudod, van a vicc is. 😀
Az egyneműek párkapcsolata természet ellenes. Itt van ebben a könyvben feketén fehéren, ahol egy ember feltámad, valaki a vízen jár, egy szűznek gyereke van és a kígyók beszélnek. 😀
103. zsoltar
Bor vidamitsa fel az ember szívét.☺ azt mondjak Jézus hazas volt .gosi csaba te ezzel egyet ertesz?
Um sonst
Ha helyenvalonak erzed h kifejezd az ellenerzeseidet a keresztenyseggel szemmen akkor legy következetes es fogadd el, legyen helyenvalo ha ok is kifejezik velemenyuket a normalozasukrol alkotott allaspomtjukat. En nem vagyok gyakorló kereszteny elni szerintem elem azt de meg keresem az eletutam es pontosan emiatt illendo a tobboldalusagra torekedni. A liberalisok mindenkit toleralnak vagy ahogy ujjanan mar ez a modi akceptalnak elfogadnak kiveve a konzervativokat. A keresztenysegenek eppe annyi letjogosultsaga van mint a nemkeresztenysegnek. Egy eletvitel , hituk kérdése. Tudom h europa uralkodoi az egyhazat birodalmuk egysegenek szimbolumakent hasznaltak mint a romaiak a poganyhitet es uldoztek akik nem kovetik azt, de ez a tema a felvilagosodaskor lejatszodott most felesleges es szerintem nem valami nyitott dolog a polemikus hozzaallas a keresztenyseggel szemben sem.
So just lets take it easy es egymasbgondolatait allaspontjat törekedjünk megerteni. Abbol mindenki nyer
Èrdekes,h itt csak mindössze azon problèmáztok,h bort,v mustot ivott e Jèzus..
Kire hat az ördög,arra aki hisz benne,v arra aki nem?
1.Igen is nyitottnak kell lenni az ùj nézetekre.
Istennek megszámlálhatatlan a megnyilvánulási formája.Istennek egyébként sincs vallása.Ha van ördög és én lennék az,biztos csinálnék vallásokat,h egymásnak uszitsam az embereket.
A magam részéről még írhatnék több dolgot is többekhez, de inkább befejezem a hozzászólásokat, itt, most.
Egy gondolatsort azonban még szeretnék idemásolni:
A menny borának felfedezése
· Bibliai szakasz elmélkedésre: Jn 15:1-12
· Alapige: „És meg ne részegedjetek bortól, miben kicsapongás van: hanem teljesedjetek be Szent Lélekkel” (Ef 5:18)
Középiskolás éveim alatt sokat szenvedtem, így elkezdtem inni, mert boldog akartam lenni. Jól akartam érezni magamat. Sajnos ez oda vezetett, hogy csak még több fájdalmam és bánatom lett, mint ami valaha volt.
Természetesen az élet nem könnyű, még nekünk, keresztényeknek sem. A Biblia figyelmeztet: „Sok baja van az igaznak” (Zsolt. 34:20), és arra is felhívja a figyelmet, hogy ne rémüljünk meg, ha megpróbáltatások jönnek. (1Pt 4:12).
Ahogy egyre teljesebbé vált életemben a megtérés folyamata, gyakran gondoltam, hogy csak mosolyogva kell tűrnöm az élet nehézségeit, tudván, hogy egy napon megtapasztalom majd a menny örömét és boldogságát.
De Jakab szerint „teljes örömnek tartsátok”, amikor kísértéseken, próbákon megyünk keresztül. (Jak 1:2). El tudod képzelni, hogy letépik rólad a ruháidat, pálcával „sok ütést” mérnek rád, és ezt követően egy sötét, gondosan őrzött tömlöcbe vetnek és a lábaidat kalodába zárják? Nehéz próba, amiről szó van. Ha valakinek valaha is szüksége volt alkoholra, hogy tompítsa fájdalmát, ez annak a helyzetnek tűnik. Hogyan lehetséges, hogy Pál és Silás ilyen szélsőséges körülmények között képes volt jókedvűen imádkozni és Istent dicsőítve énekelni?
Krisztus valami hihetetlent ígér nekünk Jn 15:11-ben: “Ezeket beszéltem néktek, hogy megmaradjon ti bennetek az én örömem és a ti örömetek beteljék.” (Károli)
Ez az ígéret azzal van összefüggésben, hogy Krisztusban maradjunk. Hogy az élet viharai során szüntelenül menedéket találjunk Krisztus szerető jelenlétében – ez ad valódi boldogságot! Mert „teljes öröm van tenálad” (Zsolt 16:11). Nem csoda, hogy az Efézusbeliekhez írt levél 5:18 szembeállítja a bortól való részegséget a Szent Lélekkel való beteljesedéssel. „Egyedül Krisztus jelenléte tudja boldoggá tenni az embert és az asszonyt. Krisztus az életnek mindennapi vizét át tudja változtatni a menny édes borává.” (Boldog otthon 27. o.)
Többé már nincs szükségem arra, hogy alkoholt igyak, azért hogy boldoggá próbáljak válni. Csupán jobban beteljesedve kell „igyam” a Szent Lelket. Ez a menny bora. És ez olyasvalami, amiből végtelen mennyiséget fogyaszthatunk. Krisztus jelenlétében maradni a tapasztalás általi tanulás örömét jelenti.
Szívből jövő imádság:
Mennyei Atyánk, örömmel teltek akarunk lenni! Nem szeretnénk pusztán csak színlelni, hogy a keresztény élet boldogságot jelent, mi valóban az öröm drága gyümölcsével színültig teltek akarunk lenni. Kérünk téged, segíts nekünk jobban beteljesedve inni a Szent Lelket. Kérünk, bocsáss meg, hogy üres tárolókból ittunk, amikor a menny tiszta borát is fogyaszthatjuk. Segíts a szerető jelenlétedben maradni, hogy megmutathassuk a világnak, hogy mekkora boldogság és öröm kereszténynek lenni. Köszönjük, hogy örömmel töltesz be minket ma.
Forrás: http://100napimadsagban.blogspot.hu/2015/05/100-nap-imadsagban-40.html
kedves Gősi Csaba
hazugságokkal próbálod megvédeni az igazságot
ez helytelen
– nem igaz hogy a zsidók lakodalmaknál nem használtak és nem is használnak szeszes italt. még a jeruzsálemi ünnepekre is kellett vigyenek. fentebb említettem
– az esküvő nem volt templomi szertartás. a 3Móz10 igéi a papokra vonatkoznak (világosan mondja, hogy Áron fiai, meg szent sátor). ne ferdíts!
– a te keresztyén érzésed nem mérvadó. engem inkább a farizeusokra emlékeztet
– te nem voltál ott de a násznagy igen. neki inkább hiszek. nem olvastad, hogy miot mond. miért nem érted?! (Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor megittasodtak, akkor az alábbvalót: te a jó bort ekkorra tartottad. – vagyis szerinte ezt a bort kellett volna előbb feltenni, hogy ettől ittasodjanak meg) Szerinted a násznagy idióta volt és nem tudja, hogy a musttól nem lehet megrészegedni?
– szerinted, ahol normális emberek vannak és megjelenik pár hordó bor, törvényszerű, hogy nagy részegeskedés lesz belőle? téves! sok olyan alkalmon voltam amikor volt ital bőven, a résztvevők nem hitvalló keresztyének és mégsem dülöngélt senki
– a te egészséges is tiszta borod megzavarja az emésztőrendszert és hasmenést okoz sokaknak már egy-két pohárnál. a zsolt.104:15 nem ilyen italról beszél.
– Krisztus mondja: boldogok azok akik bennem meg nem botránkoznak. a gyermekek nem is, csak a farizeusok.
az a baj, hogy van egy vallásosság, neveltetés, műveltség, tapasztalat és más tényezők által meghatározott képünk Krisztusról ami nem engedi, hogy megismerjük a Názáreti Jézus Krisztust az ő teljes valójában. ezzel így volt a zsidóság nagy része és sajna így van a keresztyénség nagy része is.
nem kicsi dolog előítéletektől mentesen olvasni az igét.
élethosszig tartó harc.
testvéri szeretettel
zoltán
Kedves Dohi Zoli!
Mint már fentebb írtabb, nem kívánok többet hozzászólni a bejegyzéshez (időhiány az oka, nem más.)
Olyanokat írsz írásodban, hogy „a te keresztyén érzésed nem mérvadó.” és a farizeusságot említesz, stb.
Én inkább nem mondanék semmit a másik szándékáról és tennék oly kategorikus kijelentéseket.
Fentebb ajánlottam egy neten elérhető cikket, illetve két könyvben elérhető irodalmat – hiszem, hogy a szerzők alaposan utánajártak a témában, és van mit tanulnunk tőlük.
Üdvözlettel:
GCS
az időhiányt megértem. a felszínességet is. próbáltam érvekkel felelni az érveidre, és kategorikusan merem állítani, hogy nem állják meg a helyüket bárkitől is vetted őket. a forrásaiddal nem tudok érvelni, meg amúgy sem ők terjesztették itt a nézeteiket hanem becses személyed. tisztességesebb lett volna, ha azt mondod, hogy: nekem így tanították, ne is próbáljatok meggyőzni, mert én ezt akarom hinni. ha előre ezt mondtad volna talán én sem fárasztom magam
járj békével
zoltán
Ez a fórum arról szól, hogy egymást meggyőzzük? Elnézés, már itt sem vagyok. Azt hittem, lelkiismereti szabadság van.
eddig te próbáltál meggyőzni minket. nem gond, elolvastam az érveidet és gondolkoztam rajtuk. de neked fordítva már félelmetes? erről szól a kommunikáció, a fórum meg pláne. mi ebben a rossz? mi köze a szabadsághoz? hogy lehet úgy beszélgetni, hogy csak engem hallgassanak meg de én a másikat nem vagy csak alig? a jehovisták szoktak így beszélgetni. tisztelet a kivételnek. ha meggyőző érvekkel támasztottad volna alá a véleményedet akkor azt mondtam volna, hogy igazad van, meggyőztél. ebben mi lett volna a rossz? csakhogy az érveid nem állták meg a helyüket, a teljes írás nem ezt tanítja és Krisztus Urunk sem így gyakorolta. de te nyugodtan ragaszkodj a nézetedhez. nehogy véletlenül meggyőzzelek!
járj békével
zoltán
Csak „haladó” hívőknek ajánlanám.
Tetszett.
Az utolsó elvan írva szerintem…így akartad nem?… Hogy:…A Teremtő azt akarja elérni, hogy ugy örüljünk a felebarát által épített katedrálisnak mintha én csináltam volna….? Jól látom? Ezt akartad mondani nem?
Nagyon szépen köszönöm ezt hálásan Isten áldjon éret nagyon okos dolog volt ezt megírni és megosztani! Köszi köszi! Nagyon! Terjesztem innentől!